Åpent møte om kommuneplanens arealdel

Kommuneplanen er det viktigste styringsverktøyet for bruk og vern av kommunens arealer. Kommuneplanens arealdel er en overordnet plan for utbygging, bruk og vern av arealene utenfor byområdet, for perioden fram mot 2040.

I den forbindelse arrangeres åpne møter på Samfunnshuset i Sørskogbygda, Heradstun og Norvang (Hernes). I møtene vil det sies noe om hva kommuneplanens arealdel er og gis en presentasjon av planforslaget; vise endringer fra gammel plan og prøve å belyse hva det vil si for utviklingen av bygdene. Det vil være mulig å stille spørsmål, både i plenum og enkeltvis i etterkant av møtet.

- Tanken er at folk skal bli bedre kjent med planen, og gjøre det enklere å komme med innspill til høringen. Vi kommer til å ha mest fokus på den bygda/området vi er i, men man er selvsagt velkommen også om man bor i en annen bygd eller grend. Bor du i Heradsbygd, men ikke kan komme den dagen vi har møte der, er du selvsagt velkommen til Sørskogbygda eller Hernes. Vi svarer på spørsmål om alle områdene i alle møtene. Det blir enkel bevertning; kaffe og kringle, forteller arealplanlegger i Elverum kommune, Ingrid Hvidsten Gabrielsen.

Åpne møter finner sted:

• Samfunnshuset i Sørskogbygda 4. november klokka 18.00
  • Heradstun 12. november klokka 18.30
  • Norvang (Hernes) 14. november klokka 18.00

Kom gjerne med uttalelser til planforslaget. Frist er 30. november:

Kommuneplanens arealdel 2025 – 2036