Slik søker du om helse- og omsorgstjenester

Det er ett felles søknadskjema for alle helse- og omsorgstjenester i Elverum kommune. På denne siden finner du nyttig informasjon for deg som skal søke om en tjeneste innen helse og omsorg.

Hvem behandler søknaden?

Tildeling og koordinerende enhet er kommunens kontaktpunkt for innbyggere og samarbeidspartnere som søker om, eller ønsker informasjon om helse og omsorgstjenester.

De er også kommunens koordinerende enhet, og skal sikre helhetlig tilbud til pasienter og brukere med behov for sosial, psykososial eller medisinsk habilitering og rehabilitering.

Enheten har også et overordnet ansvar for arbeidet med individuell plan (IP) og for oppnevning, opplæring og veiledning av IP-koordinator eller barnekoordinator.

Slik søker du

Du søker ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.

Det er ett felles skjema for Elverum kommune, med unntak av trygghetsalarm som har et eget søknadskjema.

Søk om helse- og omsorgstjenester

Skal du søke om trygghetsalarm? Da må du bruke dette skjemaet:

Søk om trygghetsalarm

Kan du ikke søke elektronisk? Papirsøknaden finner du her.

Papirskjemaet sendes til:

Elverum kommune
Tildeling og koordinerende enhet
Postboks 430 Vestad
2418 Elverum

Du kan også levere søknad til oss på Helsehuset, Kirkevegen 47, 2413 Elverum.

Hva skjer med søknaden din?

Hva koster våre tjenester?

Aktuelle lenker

• Pasient- og brukerombudet hjelper pasienter, brukere og pårørende gratis med råd, veiledning og bistand i møte med helsetjenesten. Besøk deres hjemmeside her.

Forskjellige lover og forskrifter på lovdata.no