Vedlikehold av veger

Vårt mål er å skape god framkommelighet og trygge vinterveger for alle.

I Elverum kommune har vi cirka 260 kilometer med veg som skal brøytes og strøs om vinteren.

Vi setter stor pris på tålmodigheten deres, og gjør det vi kan for å brøyte og strø slik at alle kan komme trygt frem.

Kommunale veger

Kommunalteknisk avdeling har ansvaret for sommer- og vintervedlikehold av de kommunale vegene. Dette innebærer grusing, høvling, kantklipping, strøing, brøyting med mer.

Vegene skal holde en akseptabel standard, med vekt på trafikksikkerhet og de myke trafikantene.

Varsle om feil eller mangler

Forhold som du føler det er nødvendig å varsle kommunen om, meldes til Elverum kommunes sentralbord 62 43 30 00 eller postmottak@elverum.kommune.no som håndterer dette videre.

Du kan varsle om feil og mangler via meldingstjenesten vår "Varsle om feil".

Riks- og fylkesveger

Statens vegvesen har ansvaret for vedlikehold av riksveger, og Innlandet fylket har ansvaret for fylkesveger. De har beredskap hele døgnet for å ta seg av henvendelser innen veg, vann, avløp og park.

Kommunal eller fylkesveg?

Varsle om feil eller mangler

Vegvesenet kan kontaktes på firmapost@vegvesen.no eller telefon 815 22 000. Utenom arbeidstid kan vegtrafikksentralen ringes på 175.

Statens vegvesen Øst har en egen facebook-side: https://www.facebook.com/vegvesenost

Du finner også kontaktinfo til Statens vegvesen her.

Kontaktinformasjon for vintervedlikehold

Vinterberedskap, kommunal beredskap:

Brøyting og strøing på gang- og sykkelveger i sentrum. Tining av sluk og stikkrenner. Åpent mellom ukene 47 og 15. Telefon 62 43 31 75

Vinterberedskap, private aktører:

Snøbrøyting og strøing av bygater, veger i sentrum/boligområder, veger på bygdene og gang- og sykkelveger på bygdene. Fra 1. oktober til 30. april. Døgnvakt.

Bygater og veger i sentrum/boligområder:

Nordskogbygda og Sørskogbygda:

Hernes - brøyting: