Priser og gebyrer

Her finner du oversikt over prisene, og svar ofte stilte spørsmål om faktura.

Denne siden inneholder:

Priser og gebyr innen vann og avløp

Hvor ofte får jeg regning fra kommunen?

Fire ganger i året sendes det ut kommunal faktura, deriblant for vann og avløp. Disse sendes ut cirka:

• 10. mars
  • 10. mai
  • 10. september
  • 10. november

Kan jeg utsette/dele opp faktura?

Du kan søke om utsettelse av betaling eller en nedbetalingsavtale, hvis du ikke klarer å betale innen forfall. Dette kan du gjøre enten via digitalt skjema eller telefon.

Det er kun mulig å søke om avtale som varer frem til neste faktura produseres.

Søk om utsettelse eller nedbetalingsavtale

Eller du kan ta kontakt på telefon 62 43 30 00, og spør etter innfordringsavdelingen.

Hva er forskjell på vannmåler og areal?

Vannmåler måler faktisk forbruk. Gebyr for areal beregnes på husets størrelse og etter Husbankens beregningsregler. Hvis du ønsker å sette inn vannmåler, kan du lese mer her.

Kan jeg endre mottakeren av fakturaen?

Dette kan kun du endre, hvis du eier av halvparten av boligen. Du må være hjemmelshaver.

Hvordan klager jeg på fakturaen?

Dersom du er uenig i kravet må du gi tilbakemelding om dette så fort som mulig. Send e-post til va@elverum.kommune.no.

Klagene behandles fortløpende og alle får svar. Du må regne med noe behandlingstid.

Du kan lese Forskrift om vann- og avløpsgebyr for Elverum kommune på lovdata.no